czwartek, 6 grudnia 2012

Gwiazdorski schemat

Dziś krótko bez rozgadywania - zbytniego ;)
Tak jak obiecałam w poprzednim poście dołączam schemat graficzny małej, 6 ramiennej gwiazdki. Ponieważ moje przymioty nie obejmują większych zdolności graficzno-plastycznych proszę o wyrozumiałość względem schematu, gdyż wielkiej piękności on nie jest. Wydaje mi się jednak czytelny, a o to przecież chodzi. Nieprawdaż?
 Co do ilości poszczególnych oczek i półsłupków to dokładny opis znajdziecie tutaj, więc nie będę się zanadto rozwodzić. Dodam tylko, że każde z czterech okrążeń dla większej czytelności oznaczyłam innym kolorem. Oczka łańcuszka w klamerkach "}" oznaczają te wyrabiane "w zastępstwie". 

Teraz odnośnie tego dziwnego tworu zwanego "kółkiem" na końcu każdego ramienia gwiazdki. Rozrysowałam oddzielnie jego wykonanie - mam nadzieję, że to coś ułatwi:
Czyli.... najpierw wykonujemy na łuku 5 półsłupków. Następnie robimy 6 oczek łańcuszka i zamykamy w kółko  - fioletowa strzałka będąca jednocześnie oznaczeniem oczka ścisłego. Dalej robimy na nim 5 półsłupków (fioletowych), przechodzimy na łuk podstawowy (czarna strzałka) i tam robimy 5 półsłupków. Przypominam, że półsłupki na łukach i pikotce podobnie jak na początku robótki robimy "pod łańcuszkiem" a nie wbijamy w oczka.

I na koniec legenda, czyli co jest czym:

Brak komentarzy: